Hier ist eine Schritt-für-Schritt-Anleitung für den Einstieg in Ihre WordPress-Site auf SiteGround-Hosting.
Das Starten der WordPress-Site ist einfach, aber wenn Sie es noch nie getan haben, haben Sie möglicherweise Hunderte von Fragen, und dieser Artikel wird Ihnen dabei helfen. Am Ende dieses Tutorials werden Sie eine funktionale WordPress-Site schnell laden können.
Nach diesem Tutorial sind Sie in der Lage, Webhosting in weniger als 30 Minuten einzurichten.
Überwinden Sie also Ihre Bedenken und lassen Sie uns das Verfahren zum Hosten Ihrer WordPress-Site auf SiteGround teilen.
Dies wirft zwei Fragen auf, warum WordPress und warum SiteGround?
Why WordPress?
Mehr als 60 % der Websites werden auf WordPress gehostet.
Es ist eines der anfängerfreundlichsten Content-Management-Systeme (CMS). Der Aufbau einer Website kann nicht einfacher sein.
Es gibt unzählige kostenlose Themes und eine lebendige Community, die dir dabei helfen, weiterzumachen. Darüber hinaus können Sie zahlreiche Plugins (kostenlos und kostenpflichtig) zu den Funktionen hinzufügen.
WordPress hilft dir dabei
- Einen Blog starten
- Eine persönliche Seite erstellen
- Aufbau einer Nachrichten- oder Magazinseite
- Aufbau einer Unternehmensseite
- Starten Sie eine Mitgliedschaftsseite
- Online verkaufen
…und tun, was mit einer Website möglich ist.
Why SiteGround?
SiteGround gehört zu den dreien WordPress – empfohlene Hosting-Anbieter, die anderen beiden sind Dreamhost und Bluehost.
Und wenn Sie sich die Funktionen ansehen, ist es leicht zu erraten, warum.
Google Cloud-Integration
SiteGround verwendet Google Cloud als zugrunde liegende Cloud-Infrastruktur, um schnell ladende Websites bereitzustellen. Es hilft Ihnen, die Vorteile zu nutzen Niedrige Latenz von Google Cloud Plattform, mehrere Rechenzentren und einen leistungsorientierten Tech-Stack. Einfach ausgedrückt, wird Ihre Website in Google Cloud gehostet. Darüber hinaus hilft es bei der schnellen Sicherung von Websites im Falle eines Serverausfalls.
Ganzseiten-Caching
Ihre Caching-Technologie sorgt dafür, dass ressourcenintensive Elemente Ihrer Webseiten wie Bilder schneller von ihren Servern geladen werden. Darüber hinaus genießen ihre gehosteten Websites mit dem ganzseitigen Cache eine Geschwindigkeitssteigerung von 50 % auf 500 %.
MYSQL-Setup
Dies ist besonders nützlich, wenn Sie eine datengesteuerte Website haben. SiteGround ist einzigartig MYSQL setup verwaltet solche Anfragen intelligent, damit Ihre Website auch bei hoher Auslastung schneller lädt.
Neueste PHP-Versionen
SiteGround bleibt in Bezug auf die verwendeten PHP-Versionen aktualisiert. Außerdem verfügen sie über ein einzigartiges PHP-Setup, das dazu beiträgt, die Ladezeiten um bis zu 30% zu reduzieren.
SG Optimizer
Dies ist ein kostenloses Plugin, das SiteGround seinen Benutzern anbietet. Es hilft beim Basteln mit einigen kritischen Parametern, um die Leistung Ihrer Website zu steigern. Das hilft bei der Auswahl PHP-Versionen, Bildoptimierung, Lazy Loading aktivieren usw., damit Ihre Website optimal läuft.
Daten Center
SiteGround verfügt über 6 Rechenzentren auf 4 Kontinenten. Fügen Sie die 194 Content Delivery Network (CDN)-Standorte hinzu, und Sie haben ein perfektes Rezept für eine blitzschnelle Website mit maximaler Verfügbarkeit.
Abgesehen davon hat SiteGround den Ruf, die neuesten Technologien in seine Hosting-Plattform zu integrieren.
SiteGround Plans
SiteGround hat verschiedene Pläne, damit Sie problemlos auf dem Boden landen können. Ihr Managed WordPress Hosting ab 3.99 USD pro Monat für das erste Jahr.

Je nach Ihren Anforderungen können Sie einen beliebigen Plan auswählen und in Zukunft skalieren. Und zur Sicherheit kommen alle Pläne mit einer 30-tägigen Geld-zurück-Garantie.
Lassen Sie uns nun mit dem Hosten fortfahren WordPress auf SiteGround. Wir sind bereits auf dem StartUp-Plan für diese Demo.
Der nächste Schritt besteht darin, eine neue Domain zu registrieren oder eine alte zu verwenden. Eine neue Domain können Sie entweder bei SiteGround oder bei einer anderen kaufen Domain-Registrar (Los Papa, Namecheap) und verwenden Sie es hier.
Aber es gibt einen zusätzlichen Schritt für Domains, die woanders gekauft wurden. Sie müssen die Nameserver bei Ihrem Registrar aktualisieren.
Navigieren Sie dazu zu Ihrem SiteGround-Website-Dashboard-Bereich und kopieren Sie die Nameserver-Informationen. Aktualisieren Sie abschließend den Domänenabschnitt Ihres Registrars mit diesen Serveradressen.

Das mag kompliziert klingen, aber es ist wie die Aktualisierung Ihres Facebook-Profils. Googeln Sie einfach den Prozess für Ihren Registrar, und Sie erhalten ihn.
Wir haben alle unsere Domains bei Namecheap registriert. Und wir werden verwenden ritya1.sg-host.com für diesen Leitfaden verwenden müssen.

Klicken Sie auf Weiter und schließen Sie den Kauf ab. Auf den folgenden Seiten können Sie neben den regulären Checkout-Informationen auch das Rechenzentrum wechseln. Die beste Option ist, den nächstgelegenen zu wählen. In diesem Abschnitt haben Sie auch die Möglichkeit, die Hosting noch einmal planen.

Nach erfolgreicher Registrierung und Zahlung erhalten Sie von SiteGround eine Erfolgs-E-Mail.
Managed WordPress Hosting
Jetzt können Sie Ihre WordPress-Site hosten. Machen wir es Schritt für Schritt.
Neue Website hinzufügen
Der erste Schritt ist zu login in das SiteGround-Kunden-Dashboard. Klicken Sie als Nächstes auf Webseiten Registerkarte und wählen Sie dann NeuWebseite.

Gehen Sie anschließend die Domain-Auswahl entsprechend durch.

Wählen Sie nun aus Neue Website starten. Pick WordPress auf der Registerkarte Anwendung auswählen und geben Sie die Anmeldeinformationen ein. Drücken Sie Fortfahren.

Auf dem folgenden Bildschirm werden Sie aufgefordert, zusätzliche Dienste hinzuzufügen. Wählen Sie nach Ihren Wünschen und klicken Sie auf Endziel.

Abschließend erhalten Sie diesen Bildschirm:

Dadurch ergeben sich drei Möglichkeiten:
- Besuchen Sie Ihre Website führt Sie zu Ihrer neu erstellten Website mit einem vorinstallierten Standardthema.
- In den Auf WordPress-Admin zugreifen Abschnitt können Sie das Thema ändern und Inhalte zu Ihrer Website hinzufügen. Sie können auch besuchen websitename.com/wp-admin um auf den WordPress-Administrationsbereich zuzugreifen.
- Site-Tools ist bei weitem das wichtigste zu konfigurieren. Wir finden heraus, wie Sie Ihrer Neugeborenen-Website mehr Sicherheit und Geschwindigkeit verleihen können.
Derzeit wird Ihre Website wie folgt geladen:

Also das Vorhängeschloss anstelle des Nicht sicher Warnung, als erstes müssen Sie ein SSL-Zertifikat hinzufügen.
SSL aktivieren
An SSL-Zertifikat verschlüsselt die Verbindung zwischen Browser und Server. Es hilft zu verhindern, dass sensible Informationen gestohlen werden. Und Sie können eines kostenlos aus Ihrem SiteGround Site Tools-Bereich hinzufügen.
Weiter Sicherheit>SSL-Manager. Wählen Sie dann die erste Option aus der Dropdown-Liste und klicken Sie auf Erhalten Sie .

Sie können auch die Lassen Sie uns WildCard verschlüsseln Zertifikat. Das ist am besten für eine Website mit mehreren Subdomains. Wildcard SSL schützt alle Subdomains mit einem einzigen Zertifikat, während die Standardoption nur ein SSL-Zertifikat auf der primären Domain installiert.
Nachdem Sie auf Get geklickt haben, dauert die Installation einige Zeit. Schließlich erhalten Sie die Bestätigung:

Der verbleibende Schritt besteht nun darin, sicherzustellen, dass der Datenverkehr über die verschlüsselte Verbindung läuft (HTTPS). Wählen Sie dazu die HTTPS-Erzwingen und schalten Sie dann den Schalter ein.

Laden Sie die Site nach einiger Zeit und Sie sehen das Vorhängeschloss.

Lassen Sie uns fortfahren, um die kostenlose Version von zu aktivieren Cloudflare CDN.
Cloudflare CDN
A Content Delivery Network reduziert die Ladezeit Ihrer Website für Benutzer auf der ganzen Welt. Neben der Geschwindigkeit erhöht diese Integration auch die Sicherheit Ihrer Website.
Um Cloudflare CDN zu aktivieren, navigieren Sie zu SPEED>Cloudflare, dann klick KONFIGURATION.

Als nächstes können Sie entweder ein neues Konto erstellen oder ein bestehendes verbinden. Anschließend bietet der Bildschirm die Möglichkeit, Kostenlos aktivieren or Premium Version. Entsprechend auswählen und aktivieren.
![]() | ![]() |
SG Optimizer
SG Optimizer ist für SiteGround-Benutzer vorinstalliert. Sie können Ihre Website weiter optimieren, um eine bessere Leistung zu erzielen.

Als Faustregel können Sie zu jeder Registerkarte navigieren (Caching, Umgebung, Frontend, und Medien) und führen Sie die empfohlene Aktion aus. Wenn Sie beispielsweise auf Caching klicken, werden neben anderen drei Optionen vorgeschlagen.
Gehen Sie den jeweiligen Hilfetext durch und gehen Sie entsprechend vor. Obwohl es am besten ist, einen Webentwickler zu konsultieren, können die empfohlenen Optionen im Allgemeinen sicher aktiviert werden.
SG-Sicherheit
Dies bietet eine Reihe von Funktionen, um Ihre Abwehr gegen unbefugte Besucher zu stärken und Brute-Force-Angriffe.

Die meisten Optionen sind standardmäßig aktiviert in Website-Sicherheit, außer die beiden:

Während Sie HSTS aktivieren können, um HTTPS-Verbindungen sicherzustellen, kann das Deaktivieren von RSS- und ATOM-Feeds mehr schaden als nützen, insbesondere wenn Sie ein Kreativer sind.
Aber wenn Bloggen (oder ähnliches) auf Ihrer Agenda in den Hintergrund tritt, sollten Sie diese Option ebenfalls aktivieren.
Als nächstes kommt Login-Sicherheit. Dies schützt Ihre Website vor Brute-Force-Anmeldeversuchen. Sie können eine benutzerdefinierte Anmelde-URL festlegen, spezifisch festlegen IP-Adressen für die Anmeldung und begrenzen Sie fehlgeschlagene Anmeldeversuche.
Aber die einfachste und narrensichere Option kann die Aktivierung sein Zwei-Faktor-Authentifizierung. Dies würde jedes Mal, wenn Sie sich anmelden, einen zeitgebundenen Code an Google Authenticator senden. Dies ist eine der robustesten Anmeldesicherheitstaktiken zum Schutz vor böswilligen Anmeldeversuchen.

SG Security hat auch eine Post-Hack-To-Do-Liste für den schicksalhaften Tag. Es hilft Ihnen, alle kostenlosen Plugins neu zu installieren, alle Benutzer zum Ändern von Passwörtern zu zwingen und alle Benutzer von ihren aktiven Sitzungen abzumelden.

Schlussendlich verfügt SiteGround über ein leistungsstarkes Sicherheitssystem. Die Benutzer können diese Optionen einfach mit nur einem Schalter verwenden.
Verfügbarkeits- und Geschwindigkeitstest
Uptime ist ein entscheidender Parameter für jede Website. Wir haben diese Seite hinzugefügt für Betriebszeitüberwachung.

Geschwindigkeit hängt von vielen Faktoren ab, einschließlich der Anzahl und Art der Plugins, der Größe des Webinhalts usw. Selbst dann können Sie unsere eigenen verwenden Website-Audit-Tool um Details zu verschiedenen Geschwindigkeitsmetriken für diese Test-Website und andere zu erhalten.
Für den Anfang haben wir diese Website zweimal mit unserem eigenen Tool und dem Pingdom Website Speed Test getestet.
Erstens im Normalzustand und zweitens, nachdem alle Empfehlungen des SG-Optimierers zusammen mit 60 % Bildkomprimierung aktiviert wurden.
Hier sind die Ergebnisse.
Vor dem Abstimmen:
![]() | ![]() |
Nach der Abstimmung:
![]() | ![]() |
Unser internes Tool schlug eine deutliche Verbesserung der Ladezeit, der Zeit bis zum ersten Byte, des Ladens der ersten Contentful Paint und der Gesamtleistungsbewertung vor.
Und das Pingdom-Tool verzeichnete eine verbesserte Leistung, eine geringere Seitengröße und eine kürzere Ladezeit.
Während die Zahlen nichts zu feiern sind, war es nur eine einseitige Standard-Website mit vernachlässigbarem Inhalt. Eine vollwertige Website, die mit Texten, Animationen, Bildern usw. geladen ist, zeigt bessere Zahlen.
Fazit
Managed WordPress Hosting ist der einfachste Weg, eine Website zu erstellen. Und mit SiteGround ist es sicher, schnell und benutzerfreundlich.
Die Standardtools von SiteGround machen die Installation einfach. Es minimiert weiter den Bedarf an Plugins von Drittanbietern zur Verbesserung Sicherheitdienst und Leistung.
Erst nachdem eine Website auf SiteGround gehostet wurde, kann man verstehen, warum es der begehrteste Hosting-Anbieter ist.
Neben mehreren Gründen gibt es einen – es funktioniert einfach.
FAQs
How do I access WordPress SiteGround admin? ›
To log in to your Admin Panel easily, log in to your SiteGround Client Area. Under the Websites section, you will find the WordPress Admin button for your site. If you have more than one WordPress installed on this site, click on the login button for the respective installation.
How do I point my domain to host SiteGround? ›- Transfer the website's content to SiteGround.
- Update your DNS settings at your current domain registrar.
- Wait 72 hours for the propagation.
All you need to do is install our WordPress Migrator plugin and generate a token that initiates the migration to your SiteGround hosting account. You can migrate as many installations as you like hassle-free. Migrate your emails for free using our automated Email Migrator Tool.
How many domains can I host on SiteGround? ›SiteGround allows you to host unlimited domains with our hosting solutions, except on the StartUp shared hosting plan. Note that if you wish to have a new domain name pointed to your website, you need to register this domain first.
Are WordPress sites free? ›Not only is WordPress free but the self-hosted WordPress can be used as open-source software. In addition, you can use free add-ons like plugins and themes to create a website.
How do I get to my admin page? ›Type your administrator password into the "Password" text field, which is usually directly below the "Username" or "Email" field. Click the "Log In" button. It's typically below the "Password" text field. Doing so will log you into the website's administrator panel.
How much does it cost to host a website on SiteGround? ›SiteGround has three shared hosting plans.
StartUp: $2.99/month. GrowBig: $4.99/month. GoGeek: $7.99/month.
- Log in to the Account Control Center (ACC)
- In the left sidebar, click WordPress.
- In the drop-down, click List Sites.
- Click the name of the site to which you would like to add a domain.
- Under the main heading, click the Domains tab.
- Click the Add Domain button.
SiteGround is a web hosting company, founded in 2004 in Sofia, Bulgaria.
Can you use Gmail with SiteGround? ›Sending Mail From Gmail As Your SiteGround Address
After you've configured your SiteGround email with Gmail, you have the option to send mail from your Gmail account as your domain email address. Select the Yes option if you're interested in that and click Next.
Is SiteGround like GoDaddy? ›
SiteGround has great support, useful site maintenance tools, powerful performance, auto-updates, and near-100% uptime. GoDaddy had faster load times in our test and has lower renewal prices, though its uptime and support are not as good as SiteGround.
Which hosting is best for WordPress? ›- WP Engine (www.wpengine.com) ...
- DreamHost (www.dreamhost.com) ...
- Flywheel (getflywheel.com) ...
- Kinsta (www.kinsta.com) ...
- InMotion Hosting (www.inmotionhosting.com) ...
- A2 Hosting (www.a2hosting.com) ...
- Hostinger (www.hostinger.com) ...
- HostGator (www.hostgator.com) From $2.75 / month.
With most registrars, it's easy to forward multiple domains to your website so you can simply create one site and then redirect visitors who type one of your other domain names to that one website.
Is SiteGround hosting free? ›Every time you recommend the SiteGround services to someone and they sign up for an account with us, you get free hosting awarded according to your own account type.
How much does a WordPress website cost per month? ›A managed WordPress hosting plan costs $1.99–$11.59/month. Shared hosting – ranging between $1.99–$3.99/month, a shared web hosting plan is a viable option for small businesses and personal websites. Due to the shared server and resources, users pay less than for other hosting plans.
Does WordPress have a monthly fee? ›WordPress.org Pricing and Plans
There are several different types of hosting plans that can range in price from under $3 per month to $100 per month or more.
WordPress is and continues to be free because it's not owned by a company. Instead, it's owned by the non-profit WordPress Foundation, which was established “to ensure free access, in perpetuity, to the software projects we support”.
How do I activate admin? ›- Open “Run” with [Windows] + [R].
- Type “cmd” and press [Ctrl] + [Shift] + [Enter].
- Type “net user administrator /active:yes”.
- The administrator account is now activated.
- To deactivate: “net user administrator /active:no”.
- Install the Passwordless Login plugin. To get started, install and activate the Passwordless Login plugin from WordPress.org.
- Copy passwordless login shortcode. Next, go to Users > Passwordless Login. ...
- Create a dedicated login page. ...
- Test your new login page.
Common reasons why you can't access wp-admin
Your login credentials (username/password) are incorrect. You're being blocked by your security plugin. You changed the WordPress login URL. Your WordPress memory limit is too low.
What's the cheapest way to host a website? ›
- MochaHost: Best overall.
- HostGator: Best for Existing Sites.
- MilesWeb: Best for Simple Websites.
- GreenGeeks: Best for Peace of Mind.
- Namecheap: Best for Hosting Multiple Sites.
- DreamHost: Best for WordPress Beginners.
- Bluehost: Best for WordPress Hosting.
While it may seem like the DIY route is always cheaper than going with an outside provider, this isn't always the case. Hosting providers use bulk offerings and shared server space to keep costs for individual customers down.
What is the minimum cost to host a website? ›Typically, web hosting charges in India range between Rs 69 to Rs 25,999 per month. The charges depend on the factors mentioned above. However, the type of hosting services you choose to go with will change the cost drastically. There are five different types of hosting services that you can choose from.
How much does it cost to connect a domain to WordPress? ›First, you will need a domain name and web hosting. A domain name typically costs $14.99 / year, and web hosting normally costs $7.99 / month.
Does WordPress give you your own domain? ›With the purchase of any WordPress.com annual plan, you may register a new domain for free for one year. You may also connect a domain from another provider for free with any WordPress.com plan. If you are not ready to add a custom domain, you can create your site and add a domain later.
Do you own your domain with WordPress? ›If you register a domain name through WordPress.com, you own it. WordPress.com has no control over it, and you can take it elsewhere at any time. Buying domain mapping and registration together is good value, and it's by far the easiest way to get started.
Should I transfer my domain to my host? ›Do I have to transfer my domain to my web hosting provider? No, it's not necessary to manage your domain name and your web hosting through the same company – we just think it's much more convenient! You can always keep your domain registration and web hosting separate if you prefer.
How do I merge my domain and hosting? ›When you scroll down on the Domain Settings page, you will see the Manage DNS option. When you click Manage DNS, you'll be directed to the DNS Management page. On this page, scroll down until you see Nameservers. Now, this is where the actual process of connecting your domain name to your hosting account starts.
Can I point my domain to any IP? ›To point your domain name to your dedicated server's public IP address, you need to create an address record for the domain — an A record. An A record is part of the DNS system and it simply maps a domain name to an IP address. An A record is stored as a DNS entry on the domain's name servers.
What browser does Russia use? ›Chrome was the leading browser in Russia in 2022, making up over 54 percent of the market. The domestic Yandex Browser listed second, with a market share of nearly 17 percent. Safari made it in the top three, accounting for roughly 11 percent of the market in that year.
What is SiteGround good for? ›
Siteground is one of the most recommended WordPress hosting companies. They are known for their top-notch customer support, reliable, and fast hosting plans. Their WordPress optimized hosting includes everything you'll need to create and grow a successful website or blog.
What is better than SiteGround? ›If you're not sure where to start, Bluehost is our top pick, as it comes closest to SiteGround in terms of customer satisfaction, and offers plenty of WordPress-specific features at a low price.
Is SiteGround good for beginners? ›SiteGround – beginner hosting services with great performance. SiteGround is an excellent pick for those who are just beginning their website hosting journey.
Which is better domain or GoDaddy? ›GoDaddy is usually cheaper for the first year, but if you want to hold on to the website for longer, Google Domains is generally a better deal — especially if you want more security. Google Domains is also much easier to navigate, with transparent pricing and terms.
Who is GoDaddy's biggest competitor? ›- Bluehost. Bluehost is one of the best web hosting companies on the market. ...
- Domain.com. Domain.com is the best GoDaddy alternative for registering a domain name or purchasing SSL certificates. ...
- SiteGround. ...
- Network Solutions. ...
- HostGator. ...
- Web.com Website Builder. ...
- DreamHost.
Overall, we give the slight edge to GoDaddy for its superior performance, support, and user experience. However, Hostinger might be a better option if you're looking for the cheapest hosting possible.
Is it worth it to host on WordPress? ›If you plan on managing your website through WordPress, WordPress hosting is better for you. Compared to general hosting services, WordPress hosting plans are optimized for WordPress sites. You get the right server resources and often other perks, like staging environments and auto-updates.
Is WordPress hosted by GoDaddy? ›WordPress Hosting from GoDaddy uses servers modified to ensure WordPress websites run smoothly. We also take care of pesky software and security updates so you don't have to.
What is the difference between WordPress hosting and web hosting? ›The key difference between web hosting and WordPress hosting is that web hosting is a much broader, overarching service, while WordPress hosting refers to a specific niche tailored to WordPress installs.
Is it worth having multiple domains? ›Your domain plays a significant role in your keyword relevance and rankings, so taking advantage of multiple domains can help you rank for a broader selection of keywords and phrases. You can also use a secondary domain to flesh out an entirely different selection of content topics.
Is it good to have two domains? ›
If you think having one domain name is sufficient, think again. By not owning multiple domains, you could be costing your business traffic and customers and leaving your brand vulnerable to the competition. One of the most important reasons to purchase more than one domain is to protect against user error.
Can 2 domains have the same IP? ›It is not possible to provide two domain names for the same Server IP address and get two different SSL certificates (one for each domain name). Also note that the use of Host Headers (which is how you can use a single IP for more than one SSL enabled domain) is not recommended for E-Commerce sites.
How do I access my WordPress admin account? ›- On your browser's address bar, search for your domain name with /wp-admin or /wp-login. ...
- Type in your WordPress Username or Email Address and Password. ...
- Once logging in is successful, you will land on your WordPress Dashboard and manage it.
Logging in to WordPress
On a typical WordPress site, all you need to do is add /login/ or /admin/ to the end of your site's URL. Both of these URLs will take you to your login page where you can enter your username and password. Once logged in, you will be taken directly to the admin area, or dashboard, of your site.
Database Access
To find the database information, go to Settings → Hosting Configuration. Once there, click the Open phpMyAdmin button to get started. A new tab will open, and you'll be prompted to click a link to proceed to your database.
Log in to the WordPress Dashboard
Browse to the URL http://SERVER-IP/wp-admin, where SERVER-IP is the public IP address of your server. Enter the username and password from the previous section.
Default login WordPress (WordPress Appliance)
Please note: The password to access WordPress is initially the same as the root password to your server. To access WordPress use 'admin' instead of 'root'.
Log into your WordPress Dashboard. Go to Tools then WP Mail Log in the navigation menu. You will then see a list of emails sent from your WordPress site. Click the View button next to the email you want to check.
Why can't I login as admin on WordPress? ›Common reasons why you can't access wp-admin
Your login credentials (username/password) are incorrect. You're being blocked by your security plugin. You changed the WordPress login URL. Your WordPress memory limit is too low.
What Is WordPress? WordPress is a content management system (CMS) that allows you to host and build websites. WordPress contains plugin architecture and a template system, so you can customize any website to fit your business, blog, portfolio, or online store.
How do I open a website in WordPress? ›
- Select your domain name. ...
- Choose your web hosting service. ...
- Install WordPress. ...
- Choose your WordPress theme. ...
- Install WordPress plugins. ...
- Customize and publish your WordPress website.
- Install the Passwordless Login plugin. To get started, install and activate the Passwordless Login plugin from WordPress.org.
- Copy passwordless login shortcode. Next, go to Users > Passwordless Login. ...
- Create a dedicated login page. ...
- Test your new login page.
WordPress is secure, as long as publishers take website security seriously and follow best practices. Best practices include using safe plugins and themes, keeping responsible login procedures, using security plugins to monitor your site, and updating regularly.
Which database is used by WordPress? ›WordPress uses MySQL as its management system. MySQL uses the Structured Query Language to create, read, update, and delete data from a database. While most MySQL queries run automatically, users can also perform them manually to change WordPress URLs and carry out other tasks.
Does WordPress need a database? ›As you probably already figured out, yes, WordPress requires a database. WordPress is a database-driven, open-source content management system or website platform, written in PHP. WordPress uses a database to store and retrieve the content of your website or blog.